Sunday 22 April 2012

tibe tibe tetapi entah bila

assalamualaikum, aku rase baru kali ni entry aku bagi salam, hanya islam di i/c tetapi secara total nye, perangai, cara hidup aku tak nampak macam islam, kenapa aku kata begitu, sebab aku tahu macam mane diri aku, tak sempurna, entah kemana segala yang wajib apetah lagi yang sunat, subhanaallah, tidak mengapa aku tetap akan perbaiki selagai mampu di hari hari yang mendatang, tambahan segala perbuatan kita, Dia yang menentukan untuk terima segala amalan kita atau tidak, kita hanya mengikut segala perintah dan meninggalkan apa yang ditegah,


mulut tidak mahu berbicara, otak malas berfikir tetapi tangan aku tibe tibe rasa gatal nak menekan keyborad lappy ni yang semakin lame terbiar dek kerana mengejar duniawi, sehingga kan terlupa pada yang Esa, 


tibe tibe aku memasang angan angan, bukan angan angan sebenarnye, cume teringin, teringin untuk mencipta sebuah puisi, buku buku yang dihiasi ayat ayat power, indah, cunzz, sebagai contoh supaya kau sume faham, sape tak kenal zahiril adzim, seorang pelakon juvana, ya dia bagi aku seorang yang smart, bijak, sweet (ececeh, haha sebab tika majlis perkahwinan dia, dia telah mencipta dan membaca sebuah puisi khas dan semestinya istimewa yang telah dibaca untuk isterinya sehingga kan isterinya menangis sebak mungkin or terharu, kalau tak silap ye dak) 


aku juga teringin tibe tibe untuk menghasilkan buku yang diisi dengan cerita, bukan cerita, tetapi berbentuk kisah tauladan, bukan kisah tauladan, tetapi seakan akan puisi, bukan puisi, tetapi sekadar untuk bermadah untuk aku luahkan supaya dapat dikongsi bersama dan mungkin untuk mengajak anda sume berfikir, hahaha tapi sudah ku tulis diatas, ENTAH BILA, tak mengapa angan angan dah ad, kalau mempunyai azam, semangat,  sokongan dan dokongan, usaha, pasti ia menjadi realiti,


ingin aku nukilkan bersama, bahawase nye sudah beberapa orang mengatakan muke aku ad iras seakan akan zahiril adzim, aku lihat cermin takde pon, tapi aku ambil kata kata itu bukan sebagai pujian, tetapi mengambil orang itu sebagai salah seorang idola aku, bolehkan, hahahaha


ingin aku selitkan sedikit disini sebagai tande perngakhiran untuk entry kali ini, sorry for party rockin, hahaha tibe tibe, okay malam!



No comments:

Post a Comment