Thursday 8 March 2012

fakkkk police!


emm tak pasal2 kene fakk kan, sorry police, sape suruh saman aku, aduhai duduk penang macam2 hal jadi, 2 kali kott kene saman, mampos!janji sume dah settle, gua dah bayar, saman pertama..jeng3.ele saman parking je kot, ni kene saman dengan majlis daerah, ala keluar kejap je pegi bank islam.sekali pegi kat kete balek aku dengan membe aku tengok dah ad surat saman dekat wiper cermin depan, sebab tak letak kupon parking, emm hampehh! 30 ringgit bro kene bayar, tp kalau seminggu awal kot dapat 50 %, so dengan perbincangan sultan negeri bersama menteri2 pulau pinang, aku dengan membe2 aku g bayar time tu jugak, dapat la 50 %, 15 ringgit je tak banyak, tp yang buad aku ghairah, nak bayar saman kat penang drive thru tuuu, wahh gila maju, tempat aku pon tak macam tu.okay settle saman pertama, emm tak sampai sebulan, minggu depan nye kene saman lagi dengan polis trafik, alahai, macam2 hal, nak dijadikan cerita aku dengan membe aku g jeti nak beli tiket naek kete, then lepas beli tiket kiteorang ikot la jalan yang tak gune tol, nak pegi-balek jeti ni banyak jalan, so kiteorang ikot jalan yg tak gune tol, konon nye nak jimat, aku bawak punye bawak kete tu, jap lagi dekat mane ea tempat tu aku tak ingat tp dah dekat da dengan uitm, emm boleh pulak ad polis trafik kat depan, ingat kan just nak lancar kan perjalanan kat jalan tu, yela jem kan, lagi pon takde singboard pemeriksaan polis sume, memang tak dapat agak la ad roadblok kat depan tu, so aku buad lek buad piece, jalan je, dah sampai dekat pakcik trafik dye suruh aku ketepi, dr jauh da tiup wisel pengadil bola suruh aku ketepi, ish bapak r apehal siakk, dtg pakcik sekor lagi yg duduk tepi, cakap aku dengan satu kete sume tak pakai sitbelt, allah, pakcik sorry la terlupa, bodek punye bodek, cakap kiteorang student takde duit, pakcik tu slumberr ad ke kat surat saman ni student dikecualikan, emmm nak saman, saman la pakcik. saya memang kaya pon nak bayar ni, dik 300 ratus je dek, tak banyak, dah hambek surat saman, balek uitm, punye pk macam mane nak bayar, jap lepas saman tu pakcik tu ad bg nom tepon cakap nt papehal kalau tak tahu nak bayar call pakcik, okay thanx pakcik, balek uitm pk punye pk esok call pakcik tu cmane nak bayar, pakcik tu suruh pegi balai polis trafik berhampiran, amboi macam aku dah duduk penang 5 tahun pulak, pakcik tu bgtau balai polis trafik tu dekat bukit mertajam yg paling dekat dengan uitm, so aku dengan membe sesaman aku pegi la, dah sampai balai tu nak masuk kaunter bayar saman ad sorang pakcik panggil, tanye buad ap dtg sini, tak kan nak study group kat sini pulak pakcik,nak bayar saman la, pakcik tu mintak surat saman, so settle saman dengan pakcik tu je, dapat la kurang 150 ringget je, bunyi macam sikit, nak bg tu alahai sebulan punye makan tu cik, ahh tak kesa janji settle masalah, aku tak tahu la bayar dekat pakcik tu kire rasuah ke ap ke, janji settle, name aku pon dah bersih takde lagi dekat antare list2 yg kene saman lagi, pakcik tu suruh tggu beberapa hari sampai dye call datang lagi ambek resit pulak, okay, memang keje aku ulang alik balai trafik tu je, settle masalah and gua tekat tak nak naek kete tu lagi sebab kete tu la dalam mase tak sampai 2 minggu 2 kali saman kene, hahaha gila siakk!kay la hujan turun memanggil manggil aku suruh tido!chau.

fakkk police!

No comments:

Post a Comment